miercuri, 16 martie 2011

Intrebari Modul 3

1. Cum pot utiliza Internetul pentru a sprijini procesul de predare și de învăţare?
2. Cum pot să asigur utilizarea responsabilă și corespunzătoare a Internetul?

13 comentarii:

  1. 1.Internetul imi ofera o variata si bogata sursa de informare pentru selectarea unor resurse valoaroase, dupa o bibliografie bine stabilita. De asemenea, folosirea noilor tehnologii permite colaboarea utilizatorilor si realizarea unui produs comun.
    2.Elevii trebuie sa utilizeze responsabil Internetul, sa fie constienti de riscurile, dar și modalităti de a te proteja atunci când navighezi pe Internet. Este foarte important ca ei sa cunoasca aspecte legale si etice privind folosirea materialelor luate din surse diferite.

    RăspundețiȘtergere
  2. 1. Internetul ofera resurse nelimitate care raspund cerintelor elevilor in ceea ce priveste informarea.
    2. Elevii trebuie sa acceseze doar site-urile indicate de catre profesorul de la clasa.
    Parintii trebuie sa isi supravegheze copiii apeland chiar la parolarea siteurilor daca este cazul.

    RăspundețiȘtergere
  3. 1. Internetul este reprezinta un instrument foarte eficient in ceea ce priveste documentarea,comunicarea cu alte persoane.
    Este o modalitate rapida si eficienta de rezolvare a diverselor probleme din viata de zi cu zi.
    2. Modalitatile de utilizare a materialelor protejate de drepturile de autor, care pot fi folosite in mod legal de elevi si profesori, trebuie sa respecte prevederile legale in vigoare.

    RăspundețiȘtergere
  4. 1. Internetul este un instrument foarte practic pentru informare, colaborare și comunicarea cu elevii nostri sau parintii acestora.
    2. Atunci cand elevii invata sa utilizeze anumite surse, trebuie sa respecte instrucţiunile pentru utilizarea legală ce descriu modurile în care materialele protejate de drepturile de autor pot fi folosite în mod legal de către profesori și copii în clasă.Ei pot folosi o lista de resurse.

    RăspundețiȘtergere
  5. 1. Cu ajutorul Internetului putem realiza o difuzare a informaţiilor unui număr ridicat de elevi, putem sistematiza rapid un volum mare de informaţii, se individualizează actul învăţării prin adaptarea la ritmul propriu al fiecărui elev, fiecare elev participă activ la procesul de învăţare.
    2. Prin orientarea elevilor spre surse sigure, serioase de informare,prin selectarea informaţiilor de calitate, prin încurajarea şi coordonarea permanentă a elevilor.

    RăspundețiȘtergere
  6. 1.Internetul permite elevilor să elaboreze proiecte încurajând schimbul de idei.Pentru profesor este o sursă importantă pentru documentare.
    2.Elevii trebuie să fie informaţi despre legea drepturilor de autor.Este recomandat să prezentăm elevilor o listă de resurse.

    RăspundețiȘtergere
  7. INTERNETUL POATE FI FOLOSIT IN ORICE MOMENT AL SCENARIULUI DIDACTIC DAR NU ESTE BINE SA FIE FOLOSIT IN EXCES.
    iN UTILIZREA INTERNETULUI TREBUIE RESPECTATE DREPTURILE DE AUTOR IAR ACCESUL ELEVILOR TREBUIE RESTRICTIONAT PENTRU SITE-URILE CRE AU CONTINUT NEPOTRIVIT.

    RăspundețiȘtergere
  8. 1. Internetul poate fi utilizat in procesul de predare invatareprin folosirea materialelor video software educational, prin folosirea siturilor interactive tip wiki.
    2. Prin indicarea siturilor si monitorizarea activitatii elevilor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Internetul este util pentru documentare,verificare,informare si comunicare cu multe persoane.
    Utilizarea responsabila a dreptului de autor,citarea surselor de informare,eliminarea surselor necredibile.

    RăspundețiȘtergere
  10. 1. crearea unui site sau blog este solutia ideala
    2. cunoasterea dreptului de autor,aplicarea acestuia in monitorizarea proiectului

    RăspundețiȘtergere
  11. 1.Internetul este calea prin care elevii sunt implicati in cautarea informatiilor necesare realizarii sarcinilor de lucru date.Totodata au posibilitatea de a comunica intre ei pentru realizarea proiectelor in care sunt implicati.
    2.Elevii vor utiliza responsabil Internetul, daca sunt instruiti de cadrele didactice, care trebuie sa-i responsabilizeze si pe parinti in legatura cu ce, unde, cum si cat sa-i lase pe copii sa caute, tinandu-se cont de particularitatile de varsta.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ca sursa de informare internetul este util. Nu se poate substitui cercetarii clasice in biblioteca printre carti si articole de matematica.Elevul trebuie sa cunoasca avantajele si dezavantajele utilizaarii internetului.

    RăspundețiȘtergere
  13. R.1. se pot utiliza o multitudine de resurse media si teoretico-stiintifice cu obligatia respectarii drepturilor de autor atat in invatare cat si in predare
    R.2. prin cunoasterea legislatiei in vigoare privind legea drepturilor de autor, prin cereri adresate autorilor asupra dreptului de folosire educationala a materialelor postate pe Internet in limita a 10% din intregul document, si desigur prin precizarile legate de modul in care se pot copia filme, video, imagini etc utile in procesul invatarii si al finalizarii proiectului de catre aspiranti.

    RăspundețiȘtergere