miercuri, 30 martie 2011

Intrebari Modul 5

1. Cum pot evalua procesul de învăţare al elevilor?
2. Cum îi pot implica pe elevi în procesul de evaluare?

14 comentarii:

  1. 1. Evaluarea trebuie integrata in proiect prin toate formele ei(initiala, formativa si sumativa). In functie de feed-back-ul primit de la elevi, in timpul derularii proiectului, evaluarile pot fi imbunatatite. Scopul evaluarii este ca elevii sa asimileze continuturile si sa-si dezvolte abilitatile necesare in secolul XXI.
    2. Elevii, pe baza criteriilor de evaluare, vor aprecia propria munca, dar si pe cea a colegilor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Procesul de invatare va fi evaluat pe parcursul fiecarei lectii.
    Elevii isi vor evalua pe parcurs rezultatele partiale cu ajutorul jurnalului de reflectie al echipei si jurnalului personal de reflectie.

    RăspundețiȘtergere
  3. 1.Evaluarea trebuie integrată pe parcursul întregului proiect astfel:
    Analiza nevoilor de învăţare ale elevilor Încurajarea autonomiei în învăţare şi colaborării
    Monitorizarea progresului
    Verificarea înţelegerii
    Demonstrarea înţelegerii

    2. Evaluarea centrată pe elev este focalizată atât pe conţinut, cât și pe competenţele necesare în secolul XXI si foloseste strategii de evaluare bazte pe interevaluare, autoevaluare si reflexi, planul de proiect.

    RăspundețiȘtergere
  4. 1.Procesul de învăţământ devine eficient atunci când cele trei activităţi fundamentale ale sale, predarea, învăţarea şi evaluarea, formează un tot unitar.
    2. Evaluarea trebuie să fie concepută ca o parte din învăţare, elevii putând fi implicaţi în acest proces prin angrenarea lor în proiecte, în elaborarea unor fişe de verificare şi a unor criterii de evaluare.

    RăspundețiȘtergere
  5. 1.Evaluarea procesului de invatare trebuie sa se realizeze pe toata durata proiectului și sa vizeze toate obiectivele propuse.
    2.Invatarea prin proiecte incurajeaza autonomia in invatare. Criteriile clare de evaluare au rolul de a facilita implicarea elevilor .

    RăspundețiȘtergere
  6. Evaluarea activitatii elevului se face pe tot parcursul proiectului, debutand cu elaluarea initiala, continuand cu evaluarea formativa pe tot parcursul invatarii,si in final evaluarea sumativa.
    O forma de autoevaluare este jurnalul de reflectie pe care il completeaza elevul.

    RăspundețiȘtergere
  7. 1. Este esentiala integrarea in procesul de predare-invatare a tuturor formelor de evaluare. Fiecare forma de evaluare are rolul sau specific.
    2. Autoevaluarea elevului prin autocorectare, notare reciproca, autonotare controlata contribuie la formarea abilitatilor autoevaluative.

    RăspundețiȘtergere
  8. 1.Evaluarea trebuie sa vizeze obiectivele operatinale propuse,intrebarea esentiala ,intrebarile unitatii de invatare si de continut. 2.Elevii vor fi implicati in procesul de invatare prin autoevaluare , notare reciproca, ei isi pot corecta si dirija propriul proces de invatare.

    RăspundețiȘtergere
  9. 1. Cum pot evalua procesul de învăţare al elevilor?
    R1. prin observare sistematica, organizatori grafici, portofolii, autoevaluare.
    2.Cum îi pot implica pe elevi în procesul de evaluare?
    R2. prin activizarea acestora inca din ziua cu lansarea proiectului si completarea jurnalului de reflectii, prin operarea cu fapte, concepte , deprinderi, reflectia si produsul proiectului si nu in ultimul rand prezentarea portofoliului.

    RăspundețiȘtergere
  10. 1. Evaluarea procesului de învăţare al elevilor se realizează utilizând tehnici variate de evaluare predictivă, formativă( continuă) şi sumativă, pe tot parcursul unităţii de învăţare. Metodele de evaluare trebuie sa fie cat mai variate pentru a nu da senzatia de rutina.
    2)Elevii pot fi inplicaţi în procesul de evaluare prin activităţi de autoevaluare, interevaluare. Criteriile de evaluare trebuie sa fie clare pentru realizarea unei aprecieri corecte.

    RăspundețiȘtergere
  11. 1. Evaluarea se face pe tot parcursul unitatii de invatare folosind metode de evaluare dintre cele mai variate.
    2. Autoevaluarea elevului, notare reciproca, autonotare controlata contribuie la formarea abilitatilor de autoevaluare, ei putant sa isi corecteze si dirijeze propriul proces de invatare.

    RăspundețiȘtergere
  12. 1. Evaluarea se va face pe tot parcursul desfasurarii proiectului atat individual cat si la nivelul echipei.
    2. Elevii vor participa individual sau in grup/echipa la realizarea fiecarei cerinte referitoare la tema unitatii de invatare aleasa.

    RăspundețiȘtergere
  13. 1. Evaluarea trebuie integrata in proiect prin toate formele ei in functie de feed-back-ul primit de la elevi, in timpul derularii proiectului.
    2. Elevii pot fi inplicaţi în procesul de evaluare prin activităţi de autoevaluare, interevaluare, ei putant sa isi corecteze si dirijeze propriul proces de instruire.

    RăspundețiȘtergere
  14. Elevii pot fi implicati prin toate formele ei. Evaluarea se va face pe tot parcursul desfasurarii proiectului.

    RăspundețiȘtergere