1. Cum pot întrebările-cheie ale curriculumului să contribuie la susţinerea procesului de învăţare a elevilor mei?
2. Cum îmi pot planifica evaluarea continuă centrată pe elev?
1. Întrebarile cheie îi ghidează de-a lungul realizării proiectelor și îi ajută să aibă în permanență o viziune de ansamblu asupra a ceea ce au realizat și a ceea ce trebuie să facă în continuare.De asemenea, elevii au în permanență un punct de reper care le permite să înțeleagă și să realizeze conexiuni. 2. Evaluarea continuua centrata pe elev o planific printr-un grafic de timp detaliat pentru fiecare etapa a proiectului (evaluare initiala, formativa, sumativa). Grilele criteriale, ghidul de notare, fișele de evaluare/autoevaluare, fișele de progres, jurnalele cu reflecții, oferă informații importante atât profesorului cât și elevilor.
1. Intrebarile-cheie ale curriculumului orienteaza activitatea elevilor pe parcursul derularii proiectului; stimuleaza interesul acestora pentru studiu, devenind repere ale procesului de invatare. 2. Este important să se realizeze o planificare a evaluării, identificând instrumente adecvante pentru măsurarea nivelului de atingere a obiectivelor formulate; trebuie sa existe criterii clare de notare.
1. elevii vor reusi sa inteleaga mai bine ceea ce li se cere, sa constientizeze importanta invatarii, sa utilizeeze ceea ce au invatat in practica. 2. fiecare etapa a proiectului va fi riguros planificata astfel incat sa poata fi parcurse toate etapele proiectului.
1.Intrebarile cheie trebuie sa stimuleze creativitatea elevului, generand o implicare activa pe toata desfasurarea activitatii. 2.Evaluarea centrata pe elev poate fi planificata analizand nevoile de invatare ale fiecarui elev, inregistrand sistematic progresele ,asigurand permanent feedback-ul elev-profesor.
Intrebarile cheie stimuleaza interesul, sunt repere ale procesului de invatare.
2. Evaluarea continuua centrata pe elev o planific printr-un grafic de timp detaliat pentru fiecare etapa a proiectului (evaluare initiala, formativa, sumativa). Grilele criteriale, ghidul de notare, fișele de evaluare/autoevaluare, fișele de progres, jurnalele cu reflecții, oferă informații importante atât profesorului cât și elevilor.
1. Intrebarile cheie trebuie sa fi provocatoare, sa treaca dincolo de disciplina predata. Ele sunt o modalitate eficienta de a ii incuraja pe elevi sa gandeasca la nivel superior, ii ajuta sa inteleaga conceptele esentiale si le ofera o structura pentru organizarea informatiei. Daca elevii intalnesc intrebari stimulative, la care sunt interesati sa raspunda, devin implicati in procesul de invatare. 2. In cazul utilizarii evaluarii pe tot parcursul proceului didactic, profesorul afla mai multe despre nevoile elevilor , despre cerintele lor si isi poate adapta procesul de instruire pentru o imbunatatire a achizitiilor invatarii.
1.Elevii vor reusi sa inteleaga si sa utilizeze cele invatate, stimulandu-le interesul pentru studiu 2.Este important sa se realizeze o planificare a evaluarii indicand instrumentele adecvate
1. Rolul intrebarilor-cheie este acela de implica activ elevii in procesul de invatare, de a-i provoca sa gandeasca si sa raspunda la intrebari. Elevii devin mai motivati si prin faptul ca raspunsul trece dincolo de disciplina elevii reusind sa vada conexiunile dintre discipline. In realizarea proiectelor ele pot constitui repere de lucru. 2. Evaluarea continua centrata pe elev se planifica prin stabilirea criteriilor, prin stabilirea liniilor directoare, prin stabilirea criteriilor de monitorizare, stabilirea obiectivelor, strategiilor, si metodelor de eveluare.
In activitatea didactica folosim intrebarile cheie pentru a-i motiva pe elevi sa participe activ in insusirea cinostintelor.Ei se focalizeaza pe tema si pe studiu pe lunga durata. Evaluarea continua centrata pe elev implica elevul in propria evaluare.
1.Elevii vor da raspunsuri imediate fiecarei intrebari si vor descoperi singuri pasii in parcurgerea portofoliului. 2.Evaluarea continua o voi planifica urmarind graficul detaliat al fiecarei etape din portofoliu.
1.Intrebarile cheie au rolul sa stimuleze creativitatea, sa stimuleze interesul pentru invatare. 2. Planificarea evaluarii continue se poate realiza cu ajutorul unui grafic urmarindu-se progresul irealizatt de elevi.
1.Întrebările cheie au menirea de a-i încuraja pe elevi să gândească deoarece le oferă conexiuni între viaţa personală şi disciplina studiată.Ele se focalizează pe teme interesante şi importante pentru elevi.
2.Evaluarea continuuă are loc pe tot parcursul procesului de învăţare şi urmăreşte obiectivele unităţii de învăţare
1. Intrebarile cheie stimuleaza curiozitatea elevilor si sunt o modalitate eficienta prin care elevii sunt incurajati sa gandeasca profund, intr-un context de invatare plin de semnificatii.
2. Evaluarea continua reprezinta determinarea masurii in care obiectivele programului au fost atinse.
Prin intrebari cheie incercam sa stimulam curiozitatea, dorinta de cunoastere, dar si intrebarile venite din partea elevului. Daca reusim sa-l determinam pe elev sa ne adreseze el intebari pertinente, inseamna ca de fapt aceste intrbari sunt intrebarile cheie.
Intrebarile cheie sustin procesul de invatare, prin utilizarea capacitatii de gandire de nivel inalt, ii ajuta sa inteleaga conceptule esentiale si ofera o structura pentru organizarea informatiilor. Evaluarea pentru unitatile de invatare bazate pe proiecte trebuie sa incurajeze autonomia in invatare si colaborarea, sa monitorizeze progresul si sa foloseasca o serie de strategii de evaluare.
1. Întrebarile cheie îi ghidează de-a lungul realizării proiectelor și îi ajută să aibă în permanență o viziune de ansamblu asupra a ceea ce au realizat și a ceea ce trebuie să facă în continuare.De asemenea, elevii au în permanență un punct de reper care le permite să înțeleagă și să realizeze conexiuni.
RăspundețiȘtergere2. Evaluarea continuua centrata pe elev o planific printr-un grafic de timp detaliat pentru fiecare etapa a proiectului (evaluare initiala, formativa, sumativa). Grilele criteriale, ghidul de notare, fișele de evaluare/autoevaluare, fișele de progres, jurnalele cu reflecții, oferă informații importante atât profesorului cât și elevilor.
1. Intrebarile-cheie ale curriculumului orienteaza activitatea elevilor pe parcursul derularii proiectului; stimuleaza interesul acestora pentru studiu, devenind repere ale procesului de invatare.
RăspundețiȘtergere2. Este important să se realizeze o planificare a evaluării, identificând instrumente adecvante pentru măsurarea nivelului de atingere a obiectivelor formulate; trebuie sa existe criterii clare de notare.
1. elevii vor reusi sa inteleaga mai bine ceea ce li se cere, sa constientizeze importanta invatarii, sa utilizeeze ceea ce au invatat in practica.
RăspundețiȘtergere2. fiecare etapa a proiectului va fi riguros planificata astfel incat sa poata fi parcurse toate etapele proiectului.
1.Intrebarile cheie trebuie sa stimuleze creativitatea elevului, generand o implicare activa pe toata desfasurarea activitatii.
RăspundețiȘtergere2.Evaluarea centrata pe elev poate fi planificata analizand nevoile de invatare ale fiecarui elev, inregistrand sistematic progresele ,asigurand permanent feedback-ul elev-profesor.
Intrebarile cheie stimuleaza interesul, sunt repere ale procesului de invatare.
RăspundețiȘtergere2. Evaluarea continuua centrata pe elev o planific printr-un grafic de timp detaliat pentru fiecare etapa a proiectului (evaluare initiala, formativa, sumativa). Grilele criteriale, ghidul de notare, fișele de evaluare/autoevaluare, fișele de progres, jurnalele cu reflecții, oferă informații importante atât profesorului cât și elevilor.
1. Intrebarile cheie trebuie sa fi provocatoare, sa treaca dincolo de disciplina predata. Ele sunt o modalitate eficienta de a ii incuraja pe elevi sa gandeasca la nivel superior, ii ajuta sa inteleaga conceptele esentiale si le ofera o structura pentru organizarea informatiei.
RăspundețiȘtergereDaca elevii intalnesc intrebari stimulative, la care sunt interesati sa raspunda, devin implicati in procesul de invatare.
2. In cazul utilizarii evaluarii pe tot parcursul proceului didactic, profesorul afla mai multe despre nevoile elevilor , despre cerintele lor si isi poate adapta procesul de instruire pentru o imbunatatire a achizitiilor invatarii.
1.Elevii vor reusi sa inteleaga si sa utilizeze cele invatate, stimulandu-le interesul pentru studiu
RăspundețiȘtergere2.Este important sa se realizeze o planificare a evaluarii indicand instrumentele adecvate
1. Rolul intrebarilor-cheie este acela de implica activ elevii in procesul de invatare, de a-i provoca sa gandeasca si sa raspunda la intrebari. Elevii devin mai motivati si prin faptul ca raspunsul trece dincolo de disciplina elevii reusind sa vada conexiunile dintre discipline.
RăspundețiȘtergereIn realizarea proiectelor ele pot constitui repere de lucru.
2. Evaluarea continua centrata pe elev se planifica prin stabilirea criteriilor, prin stabilirea liniilor directoare, prin stabilirea criteriilor de monitorizare, stabilirea obiectivelor, strategiilor, si metodelor de eveluare.
In activitatea didactica folosim intrebarile cheie pentru a-i motiva pe elevi sa participe activ in insusirea cinostintelor.Ei se focalizeaza pe tema si pe studiu pe lunga durata.
RăspundețiȘtergereEvaluarea continua centrata pe elev implica elevul in propria evaluare.
1.Elevii vor da raspunsuri imediate fiecarei intrebari si vor descoperi singuri pasii in parcurgerea portofoliului.
RăspundețiȘtergere2.Evaluarea continua o voi planifica urmarind graficul detaliat al fiecarei etape din portofoliu.
1.Intrebarile cheie au rolul sa stimuleze creativitatea, sa stimuleze interesul pentru invatare.
RăspundețiȘtergere2. Planificarea evaluarii continue se poate realiza cu ajutorul unui grafic urmarindu-se progresul irealizatt de elevi.
1.Întrebările cheie au menirea de a-i încuraja pe elevi să gândească deoarece le oferă conexiuni între viaţa personală şi disciplina studiată.Ele se focalizează pe teme interesante şi importante pentru elevi.
RăspundețiȘtergere2.Evaluarea continuuă are loc pe tot parcursul procesului de învăţare şi urmăreşte obiectivele unităţii de învăţare
1. Intrebarile cheie stimuleaza curiozitatea elevilor si sunt o modalitate eficienta prin care elevii sunt incurajati sa gandeasca profund, intr-un context de invatare plin de semnificatii.
RăspundețiȘtergere2. Evaluarea continua reprezinta determinarea masurii in care obiectivele programului au fost atinse.
Prin intrebari cheie incercam sa stimulam curiozitatea, dorinta de cunoastere, dar si intrebarile venite din partea elevului. Daca reusim sa-l determinam pe elev sa ne adreseze el intebari pertinente, inseamna ca de fapt aceste intrbari sunt intrebarile cheie.
RăspundețiȘtergereIntrebarile cheie sustin procesul de invatare, prin utilizarea capacitatii de gandire de nivel inalt, ii ajuta sa inteleaga conceptule esentiale si ofera o structura pentru organizarea informatiilor.
RăspundețiȘtergereEvaluarea pentru unitatile de invatare bazate pe proiecte trebuie sa incurajeze autonomia in invatare si colaborarea, sa monitorizeze progresul si sa foloseasca o serie de strategii de evaluare.